Auta FARO

Tato sekce je věnována autům z produkce FARO. Postupně do ní budou doplňovány informace o technickém řešení dráhových modelů ale i o jejich skutečných vzorech.

Obsah

Podvozek FARO 02-01

Pouze pro přesnost připomínáme předchozí podvozky:

  • Faro 01-01 pro Favorit;
  • 01-02 Audi TT-R;
  • 01-03 evo I Ferrari 360;
  • 01-03 evo II Ferrari 360 v současné podobě.

Podvozek FARO 02-01 byl konstruován s ohledem na využití jak v nových modelech FARO (řada „národních formulí“, spidery MTX a Škoda, Škoda Super Sallon, Tatra T 607 a pod.), tak i modelech FARO Klasik (všechny F1 ex Gonio, sportovní vozy a prototypy). Forma umožňuje výměnu dutin tvořících bočnice konkrétního modelu. Zadní upínací segment lze doplnit o upínku, umožňující regulaci světlosti podvozku po 1 mm v rozmezí 3 mm.

 

  

Přední náprava s integrovaným ložiskem vodítka je posuvně uložena v držáku motoru a lze tak měnit rozvor po 1 a 0,5 mm v 10ti krocích (držák motoru má dvě kotevní šachty). Přední náprava je odpružena šikmými torzními tyčemi, což pomáhá odfiltrovat spáry a nerovnosti dráhy a přispívá k lepšímu vedení modelu (všechny modely FARO využívají přední kola jako regulérní prvek geometrie modelu). Materiál podvozku je speciální polyamid s přísadou skleněných vláken, to zaručuje pevnost a pružnost dílů i samomaznost ložisek. Přední i zadní osa je černěna, přední má průměr 2 mm, zadní 3 mm (standardní řešení nových modelů FARO).

 

  

Držák motoru podvozku 02-01 je opatřen dvěma šachtami pro magnety FeNdB. Magnety je možné vysouvat a simulovat tak přítlak, při maximálném vysunutí dochází k propérování přrdní nápravy a přitisknutí kartáčků k vodivým trolejím. Tento způsob je možný použít na dokonale rovné dráze a po kontrole spojů dílů (zásadně se zvýší brzdný účinek, ale také všechny pasivní odpory narůstají a je nutné je překonávat maximálním výkonem motoru). Pro rychlou jízdu na drahách s delšími rovinkami je možné magnety zasunout nebo zcela vyjmout a model je možné dovážit v prostoru bočnic.

 

 

[zpět na obsah]   

Vodítko FARO 32-V1

Konstrukce formy umožňuje výrobu vodítek s různými délkami čepu podle použitých P kol a tedy světlosti modelu). Princip vodítka byl vyzkoušen na „transkitech“ Ferrari 360 a na základě získaných zkušeností byla zhotovena definitivní forma. Materiál vodítka je „čistý“ polyamid, to umožňuje použití ohebných zámků kartáčků.

 

  [zpět na obsah] 

 

 


Hlavní navigace

Vstup pro obchodníky

Výběr jazykové verze

Europa Cup Auto