Idea FARO

Idea FARO: Česká závodní auta na české autodráze  je označení dlouhodobého projektu, který zastřešuje výrobní program české autodráhy FARO. Tento projekt se opírá o dva zásadní pilíře česká závodní auta a českou autodráhu.

Obsah

Modely českých závodních aut

Český automobilový průmysl má bohatou tradici, která sahá od prvního automobilu ve střední Evropě, automobilu Präsident, až po současnou produkci několika předních automobilek. Během celé této historie vznikla v Česku řada zajímavých, leckdy na svou dobu technicky unikátních aut a pochopitelně také mnoho závodních speciálů. Několik příkladů za všechny:

Tatra T 607-2 MONOPOST

Závodní vůz byl zajímavý ejektorovým chlazením, které šetřilo výkon chladících ventilátorů. Vzduchem chlazený motor V8, 2545 ccm o výkonu až 200 koní (147,2 kW) byl umístěn před zadní nápravou. V letech 1954 až 1958 patřily tyto vozy ke špičce ve startovním poli. Startovali s nimi především tovární jezdci Tatry (J.Pavelka, A. Veřmiřovský a A. Mark). Tento speciál v původním stavu je vystaven v kopřivnickém muzeu.

 

  

 Tatra T 607-2 Monopost V8

 

Škoda 130 RS typ 735

Největšího úspěchu dosáhla stotřicítka v roce 1977, když posádka Blahna/Hlávka zvítězila ve třídě (12. v celkovém pořadí) při Rallye Monte Carlo. Na okruzích dominovala Š130 RS v roce1981 ziskem titulu Mistra Evropy značek.  Ing. Zdeněk Vojtěch, Břetislav Enge a Jan Šenkýř jako externí tovární jezdci tehdy porazili na body BMW s typy 635CSi. Stotřicítka s motorem 1289 ccm disponovala ve špičkové úpravě výkonem až 140 koní (103 kW při 8500ot/min ) a je historicky nejslavnějším a nejúspěšnějším závodním strojem. Dnes opět závodí jako historik. Soutěžní a okruhová verze Š 130 RS je v mladoboleslavském muzeu ŠkodaAuto.

 

 

 Škoda Š 130 RS  Racing

 

Aero Minor Sport - LeMans (doutník)

Vůz s motorem o obsahu 744 ccm dosáhl při slavné čtyřiadvacetihodinovce v r.1949 historického úspěchu : vítězství ve třídě a druhé místo absolutně (handicapový závod - vzdálenost 2392 km při půměrné rychlosti skoro 100km/hod) dosáhla posádka Krattner-Sutnar. I v pozdějších letech dosáhly vozy mnoha úspěchů při zahraničních startech. U nás závodily do začátku 60. let . Restaurovaný vůz je vystaven v muzeu sportovních automobilů v Lánech.

 

 

 Aero Minor Sport

 

Škoda Felicia Kit Car

První vůz na světě homologovaný ve variantě KIT. Největšího úspěchu dosáhla Felicia v roce 1997, kdy získala 2. místo ve Světovém  poháru FIA -W2L (Sibera/Gross a Triner/Štanc). Vozy s motory 1 600 ccm  dosahovaly výkonu až 190 koní (140 kW), což je maximum dosažitelné u dvouventilového motoru při zachování nezbytné spolehlivosti.  Firma Motorsport M. Dlouhého postavila dva okruhové speciály, jeden úspěšně závodil v italském mistrovství. Další vůz postavil brněský R. Šenkýř. Vedle okruhových verzí s motory 1 300 ccm bylo postaveno mnoho soutěžních vozů, které jsou dosud úspěšně používány v domácích šampionátech.

 

 

 Škoda Felicia Kit Car  Racing

 

Z bohatého historického odkazu vychází i modely FARO. Primárně se zaměřujeme na česká závodní auta v měřítku 1:32. V rámci projektu IDEA FARO postupně představíme na české autodráze legendy české automobilové historie. Příznivci českých závodních aut tak budou mít možnost vlastnit unikátní modely - a díky konceptu autodráhových modelů FARO si mohou rovněž vyzkoušet jejich jízdní vlastnosti.

[zpět na obsah]

Realistické jízdní vlastnosti modelů

Naše modely dodržují koncept skutečné předlohy, umístění motoru a druh pohonu jsou tedy stejné jako u skutečné vozu. Tento přístup umožňuje zachovat typické jízdní vlastnosti pro daný automobil, jako je například přetáčivost u vozů se zadním náhonem a motorem vzadu. Z modelu se tak stává sportovní náčiní, a to při zachování vysoké kvality vlastního modelu, splňujícího přísná kritéria sběratelů. Více o autodráhových modelech FARO se dozvíte v sekci technický popis.

 

 

 Modely FARO 1:32 zachovávají stejnou koncepci pohonu jako má originál.

[zpět na obsah]

  


  

Závodní dráhu pro naše modely tvoří autodráha. Autodráha FARO je následníkem a pokračovatelem české autodráhy. Rozvíjí myšlenku technicky vyspělého výrobku simulujícího skutečné závody. Z hračky se tak stává aktivita pro volný čas, vhodná pro příznivce motorsportu bez rozdílu věku.

Tradice a kompatibilita s českou autodráhou

Autodráha FARO je přímým nástupcem české autodráhy, což umožňuje bezproblémové využití starších dílů s roztečí drážek 90 mm a při využití přechodových dílů také připojení k autodráze s roztečí 74 mm. Sortiment autodáhy FARO tedy umožňuje opravit, doplnit nebo rozšířit jakoukoli vaši původní českou autodráhu. Více informací o vývoji české autodráhy se dozvíte v sekci historie.

 

 

 Autodráha FARO navazuje na bohatou tradici české autodráhy.

 

[zpět na obsah]

Velká modularita a cenová dostupnost

Charakteristickým rysem autodráhy je modularita. Díky kombinaci SETu a rozšiřujících BOXů, má zákazník možnost vybrat si autodráhu zcela podle svých představ, prostorových a finančních možností a není omezen výběrem z několika setů. Při šířce dráhy 180 mm se přitom autodráha FARO řadí mezi nejširší hobby dráhy na světě a tím dává větší prostor ke skutečnému závodění. Dráha je originální konstrukce, všechna auta FARO lze však provozovat i na jiných drahách předních světových výrobců autodráh. Detailněji se konstrukcí dráhy zabývá sekce technický popis. Při všech výše nastíněných výhodách přitom autodráha FARO zachovává přijatelnou cenovou úroveň, o čemž se můžete přesvědčit v našem e-shopu.

 

 

 Charakteristickým rysem autodráhy FARO je modularita.

 

[zpět na obsah]

Kvalita, spolehlivost a bezproblémový servis

Kvalita výrobků FARO je zaručena systémem kontroly kvality. Veškeré namáhané díly jsou konstruovány na vysokou životnost, samozřejmostí je zátěžové testování. Kompletace všech výrobků je prováděna v České republice, nedílnou součástí výroby je opět testování funkčnosti. Pokud přesto dojde k problému s kvalitou výrobku, je zaručen záruční servis. Zároveň je možný servis pozáruční (včetně servisu starších českých autodráh), při zachování přijatelných cen servisních dílů. Pod pojmem servis také rozumíme běžnou údržbu dráhy a zejména aut. Podrobněji se této tematice věnuje sekce servis.

 

 

Sortiment autodráhy FARO umožňuje jednoduché rozšíření, doplnění nebo servis Vaší autodráhy.

 

[zpět na obsah]

 


Hlavní navigace

Vstup pro obchodníky

Výběr jazykové verze

Europa Cup Auto